Institutt for sammenliknende politikk

Nyhetsarkiv for Institutt for sammenliknende politikk

The American Political Science Association (APSA) har opprettet en arbeidsgruppe til å jobbe med demokrati, øknomisk sikkerhet og sosial rettferdighet i en ustabil verden. Institutt for sammenliknende politikks Siri Gloppen har vært medlem av gruppen, som publiserte sin rapport i vår.
"Den amerikanske økonomien er ikke svak nok til å true Obamas gjenvalg. Det er tolv prosent sjanse for at han ikke blir gjenvalgt i november". Det predikerer Gunnar Grendstad og Hilmar Mjelde fra Institutt for sammenliknende politikk. De har skrevet om dette i Dagsavisen.
Forskningsgruppen "Demokrati og utvikling" er en av tre forskningsgrupper ved Institutt for sammenliknende politikk. Denne inviterer nå nye masterstudenter til orienteringsmøte 5. september.
Tor Midtbøs nye bok, "Stata - en entusiastisk innføring", er en åpen og tilgjengelig innføring i statistikkprogrammet Stata. Boken er også trolig den første innføringen i Stata på norsk.