Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Ny Bjerknes-studie om Golfstrømmens forlengelse mot Arktis.
Gratulerer til Camille Li ved Geofysisk institutt, som får midlar frå Forskningsrådet gjennom Frinatek-programmet.
Stéphane Rondenay har fått innvilget FRINATEK forskerprosjekt og Vivi Pedersen har fått innvilget et personlig FRINATEK forskningsstipend som post-doktor.
To lag fra Institutt for biologi er tildelt Hordaland fylkeskommunes oppfinnerpris for 2013. Professor Karin Pittman ble den første kvinne som fikk prisen, en pris hun deler med Bjarne Ravnøy. Professor Frank Nilsen og overingeniør Per Gunnar Espedal var vinnerne av den andre oppfinnerprisen. Begge vinnarlagene har fått prisen for utvikling av diagnoseverktøy til bruk i oppdrettsnæringen. (Foto:... Les mer
Siden 2010 har GEO gjennomført et systematisk og vellykket arbeid med å øke instituttets studentmobilitet.
Eystein Jansen, Kerim Hestnes Nisancioglu og samarbeidspartnere har fått innvilget Synergy Grant prosjektet Ice2Ice.
- Det aller beste med å være utvekslingsstudent i København er det aktive studentmiljøet og møtet med andre internasjonale studenter på utveksling. Det er konklusjonen til Lina H. Line etter ett semester som Erasmus-student ved Københavns Universitet.