Regional utvikling
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- GEO124
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
- Litteraturliste
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Mål
Emnet har som mål å gi teoretiske og empiriske føresetnader for å gjennomføre regionale analysar av utviklings- og omstillingsprosessar.
Innhald
Emnet tar opp tema om regional utvikling med særlig vekt på norske tilhøve. Eksempel på tema er teoriar om region og regional utvikling, befolkning og busetnad, stadsidentitet, flytting og pendling, planlegging og næringsutvikling lokalt og regionalt i Noreg. Gjennom feltkursoppgåva skal studenten kunne demonstrere bruken av relevant teori og metode på eit empirisk materiale. Feltkurset er organisert i form av obligatoriske aktivitetar med forelesingar, rettleiing, feltførebuingar og skriving av feltrapport.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan gjere greie for sentrale teoriar og emne som er relevante i studiar av regional utvikling i Noreg.
- kan forklare dei prosessane som særleg påverkar utviklinga lokalt og regionalt.
- kan gjere greie for prosessar knytt til økonomisk utvikling og omstilling, regionalisering, stadstilknyting, demografi, mobilitet og regionale innovasjonssystem .
Ferdigheiter
Studenten
- kan planlegge og gjennomføre datainnsamling og analyse i eitt mindre forskingsprosjekt knytt til gruppearbeid
- kan meistre grunnleggjande akademisk skrive- og referansetreknikk, feltrapportering og munnleg framlegging
Generell kompetanse
Studenten
- kan arbeide i gruppe
- kan nytte kunnskapen i regionale undersøkingar og analyser
- kan nytte kunnskapen i arbeidsoppgåver som er relevante for føretaksvedtak, plananalyser, arbeid med regionale utviklingsstrategiar, undervisning og forsking.
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Krav til forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
1-2 forelesingar/seminar á 2 timer pr. veke. Totalt 10 - 14 forelesingar/seminar.
1 halvdagsseminar.
1 seminar á 2 timer pr. veke. Totalt 4-6 seminar (teoridelen).
Gruppearbeid med rettleiing, presentasjon og feltstudie (feltdelen).
Feltkurs 2-3 dagar.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Obligatoriske arbeidskrav er gyldige i fire semester etter godkjenninga.
Vurderingsformer
Vurdering i emnet har to delar:
- Gruppevis feltrapport (50%)
- Skuleeksamen 5 timer (50%)
Karakter på feltrapport er gyldig i fire semester etter den er bestått. Delkarakterar og samla karakter blir publisert i Studentweb.
Eksamensoppgåva vil bli gitt på undervisningsspråket i emnet.
Eksamenssvaret kan leverast på norsk, svensk, dansk eller engelsk.
Karakterskala
Vurderingssemester
Eksamen vert tilbydd i undervisningssemesteret.
Kontinuasjonseksamen
Eksamensdel 1, Gruppevis feltrapport:
Vurdering kun i undervsiningssemester. Denne vurderingsforma kan ikkje tilby kontinuasjonseksamen. Studentar må delta på feltkurs og arbeidet med feltrapport.
Eksamensdel 2, Skuleeksamen 5 timar:
Det blir arrangert kontinuasjonseksamen for studentar med gyldig fråvær slik det er definert i UiB-forskrifta § 5-5. Dersom det blir arrangert kontinuasjonseksamen for studentar med gyldig kan alle studentar med godkjent obligatorisk aktivitet melde seg til kontinuasjonseksamen. Dersom du har rett til å ta kontinuasjonseksamen kan du etter 1. august melde deg opp sjølv i Studentweb.