Home
Western Norway Graduate School of Educational Research II

Completed doctoral courses:

2020:

  • Quality research with Nvivo (8. januar 2020, Emneansvarlig Rune J. Krumsvik. Kursleder: høgskolelektor Kristine Ludvigsen, HVL, 1 eller 3 studiepoeng (m/paper), 19 deltagere).
  • Literature review on PhD-level (9. januar 2020, Emneansvarlig Rune J. Krumsvik. Kursleder: førsteamanuensis Fredrik M. Røkenes, NTNU, 1 eller 3 studiepoeng (m/paper), 21 deltagere).

2019:

  • How to write scientific articles within educational research (24. Januar 2019, Emne-/kursansvarlig: Rune Johan Krumsvik, 1 eller 3 studiepoeng (m/paper), 17 deltagere)
  • Mixed Method Research (20-21 mai 2019, Emne-/kursansvarlig: Burke Johnson/Rune Johan Krumsvik, 1 eller 3 studiepoeng (m/paper), 19 deltagere).  
  • The 1st Annual Doctoral Supervision Seminar (20. mai 2019, Bergen, 24 deltagere). Veilederseminar i WNGER II med Kate Whittington & Rob Bongaardt.
  • Literature review on PhD-level, Bergen Summer Research School/WNGER II (19. juni 2019, Emne-/kursansvarlig: Rune Johan Krumsvik, 72 deltagere).
  • Writing the synopsis in a doctoral thesis (27. august 2019, Emne-/kursansvarlig: Rune Johan Krumsvik, 1 eller 3 studiepoeng (m/paper), 31 deltagere).
  • The use of theory in education research (13. desember 219, Emneansvarlig Rune J. Krumsvik. Kursleder: prof. Tone Kvernbekk, UiO, 1 eller 3 studiepoeng (m/paper), 15 deltagere).

2018:

  • 1. Mixed Method Research (29-30 januar 2018, Emne-/kursansvarlig: Burke Johnson/Rune Johan Krumsvik, 1 eller 3 studiepoeng (m/paper), 22 deltagere).  
  • 2. Writing the synopsis in a doctoral thesis (2. mai 2018, Kursansvarlig: Rune Johan Krumsvik, 1 eller 3 studiepoeng (m/paper), 21 deltagere).
  • 3. Literature review on PhD-level (13. juni 2018, Emne-/kursansvarlig: Rune Johan Krumsvik, 1 eller 3 studiepoeng (m/paper), 19 deltagere)) i lag med Fredrik Mørk Røkenes, NTNU.
  •  4. Introduction to Metaanalysis (14. juni 2018, Emne-/kursansvarlig: Rune Johan Krumsvik, sammen med Kjetil Høydal, HVO. 1 eller 3 studiepoeng (m/paper), 17 deltagere)
  •  5. Analyses, ethics and reflexivity in Qualitative Research (20.-21 juni 2018, Emne-/kursansvarlig: Gunn. E. Søreide, Hanne Riese, Line Hilt & Kjersti Lea, 1 eller 3 studiepoeng (m/paper), 12 deltagere)
  •  6. Literature review on PhD-level, Bergen Summer Research School/WNGER II (12. juni 2018, Emne-/kursansvarlig: Rune Johan Krumsvik, 83 deltagere).
  •  7. Writing the synopsis in a doctoral thesis (23. august 2018, Emne-/kursansvarlig: Rune Johan Krumsvik, 18 deltagere)  
  •  8. Doctoral supervision (Bergen, 23. august 2018, Emne-/kursansvarlig: Dr. Anne Lee, 25 deltagere).  
  •  9. Writing the synopsis in a doctoral thesis (16. oktober 2018, Kursansvarlig: Rune Johan Krumsvik, 1 eller 3 studiepoeng (m/paper), 20 deltagere).
  • 10. Literature review on PhD-level (22. oktober 2018. Emne-/kursansvarlig: Rune Johan Krumsvik, 1 eller 3 studiepoeng (m/paper), 19 deltagere) sammen med Fredrik M. Røkenes, NTNU
  • 11. Research ethics (22. og 23. november 2018, Emne-/kursansvarlig: Marit Ulvik, Vegard Kvam og Ingrid Helleve), 1 eller 3 studiepoeng (m/paper), 8 deltagere)

2017:

  • 1. Literature review on PhD level (30.-31 mars 2017, Emne-/kursansvarlig: Rune Johan Krumsvik, 1 eller 3 studiepoeng (m/paper), 21 deltagere) i lag med Fredrik Mørk Røkenes, NTNU.
  • 2. Doctoral supervision seminar (Solstrand Hotel, 25. oktober 2017) med Sally Barnes, Roger Säljo & Kate Whittington.

2016:

  • 1. Literature review on PhD level (9. juni 2016, Emne-/kursansvarlig: Rune Johan Krumsvik, 1 eller 3 studiepoeng (m/paper), 23 deltagere) i lag med Fredrik Mørk Røkenes, NTNU.