Institutt for geovitenskap
Støtte fra Olav Thon Stiftelsen

Kerim H. Nisancioglu og Anne-Katrin Faber fra GEO er tildelt støtte for feltkurset Ice Finse

Kerim Hestnes Nisancioglu og Anne-Katrine Faber fra GEO og Bjerknessenteret for klimaforskning, er tildelt støtte for feltkurset Ice Finse, som skal bidra til iEarth – et nasjonalt konsortium for utdanning i geovitenskap

Portrettbilder av Kerim Nisancioglu og Anne-Katrin Faber
UiB

Olav Thon Stiftelsen offentliggjorde 15. januar sine priser og tildelinger for 2019.

Prosjektet: IceFinse - feltkurs om Arktisk klima med fokus på student aktiv forskning
Ansvarlige: Professor Kerim Hestnes Nisancioglu og dr. Anne-Katrine Faber ved GEO og Bjerknessentret for klimaforskning, Bergen.
Prosjektet er støttet med 1,5 millioner over 3 år.«Prosjektets hovedformål er å tilby et forskningsbasert feltkurs som vil gi studentene et innblikk i Arktisk klimaforskning. Det er en ambisjon at erfaringene fra dette prosjektet skal bidra til at iEarth, det nasjonale kompetansesenter for utdanning i geovitenskap, skal bli førende internasjonalt i forskningsbaserte feltkurs på Arktisk klima.»

Prisutdelingen er i Universitetets aula i Oslo den 7. mars klokken 18.00. Se alle tildelingene, og les mer om prisene her.