Institutt for informasjons- og medievitenskap

Flere besøkende til Infomedia i vår

Etter hvert som covid-19-relaterte reiserestriksjoner blir færre, blir også besøkende til Infomedia flere. I vår er de besøkende både studenter og gjesteforskere, og kommer fra institusjoner i hele Europa, men også Kina.

Illustrasjonsbilde reise
@evadarron via Unsplash

I de siste månedene av vårsemesteret 2022 planlegges flere besøk koordinert av ulike forskergrupper ved Infomedia. De besøkende består av både studenter og gjesteforskere, og kommer fra institusjoner i Tyskland, Italia, Spania, Frankrike, Sveits og Kina.

– Det er veldig spennende å kunne ta imot internasjonale besøkende igjen. Dette er en mulighet for doktorgradsstudentene til å engasjere seg med våre gjester og også en mulighet til å starte nye samtaler mellom institutter og fakulteter her, ettersom mange av de besøkende er tverrfaglige forskere, forteller instituttleder Marija Slavkovik.

Detaljer om de besøkende finner du i tabellen under.

Besøkende

Hjemmeinstitutsjon

Koordinerende gruppe

Juliett Suarez, PhD-studentaprilUniversitetet i Granada, via ArqusLogikk og AI ved Marija Slavkovik
Daehyun Yoo, PhD-studentapril - juniUniversitetet i SienaLogikk og AI ved Marija Slavkovik
Daniel Beck, PhD-studentapril - maiOtto-von-Guericke-Universität MagdeburgForskningsgruppen for retorikk, demokrati og offentlig kultur ved Jens Kjeldsen
Maria Faust, PhDmarsUniversitetet i Leipzig, via ArqusMediebruksgruppen ved Ella Maria Holi
Saúl Fernández González, PhDmars - aprilUniversitetet i ToulouseLogikk og AI ved Thomas Ågotnes og Mina Young Pedersen
Giovanni Castiglia, masterstudentmai - juniPolitecnico di BariMediaFutures ved Christoph Trattner
Daniel Seibert, masterstudentapril - juniUniversitetet i Leipzig, via ArqusMediaFutures ved Christoph Trattner
Clemens Stachl, førsteamanuensisjuniUniversitetet i St. GallenLogikk og AI ved Marija Slavkovik

Liu Li, førsteamanuensis

april 2022 - mars 2023

Southwest University of Science and Technology i Kina

Medieestetikk ved Asbjørn Grønstad

Infomedia ønsker alle velkommen til instituttet, og ser frem til givende samarbeid.