Institutt for informasjons- og medievitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for informasjons- og medievitenskap

UiBs manusstudenter markerte seg sterkt på Pitchorama under Seriedagene.
Vitsar om innvandring kan vere grav alvorleg. I dag står medieforskar John Magnus Dahl på scenen under Forsker Grand Prix i Bergen med klovnenasen i lomma.
Fem fagmiljøer ved UiB søker, sammen med partnere innen forskning og næringsliv, om å bli Senter for forskningsdrevet innovasjon (SFI).
Professor Lars Nyre og studentene hans vil bruke den nyeste HTC Vive-teknologien. Sammen med studentene spør han det grunnleggende spørsmålet: Hva er dette? Hvordan kan det brukes?
–Han er en av de mest engasjerte foreleserne vi har, han er veldig «hands on» og bryr seg om alt vi gjør. Han formidler teori på en måte som vi forstår og har et veldig deltakende undervisningsopplegg for studentene, sier studentene som nominerte ham.
Fire av våre fremste undervisarar fekk det svart på kvitt at dei har fått statusen som "fremragende undervisere".
Det norske demokratiet vart lagt på Eidsvoll i 1814 sa du? Vel, ikkje berre var ein liten brøkdel av folket representerte der, men dei jordeigande bøndene i Riksforsamlinga opna knapt munnen.