Institutt for informasjons- og medievitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for informasjons- og medievitenskap

Lyst til å ta en mastergrad i medier og kommunikasjon? Her får du informasjonen du trenger!
I årets første Norsk Medietidsskrift har Elisabeth Wiken publisert en artikkel basert på masteroppgaven «Instagram som arena for politisk meningsdannelse».
To prosjekt: Ett om algoritmestyrte nyhetssider, ett om innvandringsskeptikeres opplevelse av NRK.
Mads Kloster er tidligere masterstudent ved institutt for informasjons- og medievitenskap, og har levert sin master "Utnytte Virtual Reality-teknologi i utviklingen av nakkeøvelsesapplikasjoner”.
Adrian Borgund er tidligere masterstudent ved institutt for informasjons- og medievitenskap, og skrev masteroppgaven "Digitalisering av førstehjelpsopplæring for barn – Livreddende spillifisering".
Runar Olsen er tidligere masterstudent ved institutt for informasjons- og medievitenskap, og har levert sin master "minIBD: mobilapplikasjon til selvhjelp for personer med IBD”.
– «Komme til orde» er eit akademisk verk som har blitt underhaldande lesing utan å kompromisse på faglegheit, seier litteraturkritikarane. Prisen for beste sakprosa går til medieprofessor Anders Johansen.
Christoph Trattner ville eigenleg bli kokk. No vil han hjelpe deg til å sleppe unna digital junk food.
Vi gratulerer Csaba Veres og Morten Fjeld med opprykk til professor etter kompetansevurdering.