Institutt for informasjons- og medievitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for informasjons- og medievitenskap

PhD-kandidat Mehri Agai får støtte fra Medietilsynet til et prosjekt om ungdommers liv på digitale flater. Også tre masterstudenter mottar finansiering.
Fem nye medlemmer er i statsråd oppnevnt til Kulturrådet for perioden 2024 til 2027, blant dem Infomedia-professor Jan Fredrik Hovden.
Rustam Galimullin er en av flere eksperter på kunstig intelligens ved UiB. Les mer om ham og hans forskning her.
Samia Touileb er en ny førsteamanuensis innen informasjonsvitenskap, med hovedfokus på kunstig intelligens.
Infomedias framsyn og engasjement for teknisk utdanning førte til en nevneverding økning i 2023-opptaket.
2023 viste seg å bli et produktivt år for Infomedia. Instituttets forskere var blant dem som var i forkant av vitenskapelige fremskritt, de introduserte innovative verktøy og ga betydelige bidrag til informerte diskusjoner om AI.
Ved inngangen til det nye året feirer vi at Erik Knudsen er nyslått førsteamanuensis.