Institutt for informasjons- og medievitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for informasjons- og medievitenskap

RAM-støttet forskning på unge menn, dataspill og identitet.
Personvern, datasporing, media og utvikling av journalistutdanning. Alt skal under lupen når forskeren Ana Milojevic hentes fra Beograd for å forske på selve medieklyngen Media City Bergen.
Det var bare god stemning da Ivar Køhn, Dramasjef i NRK, og Marianne Furevold-Boland, eksekutiv produsent i samme kanal, gjestet masterutdanningen i manusutvikling for serier. På bildet presenterer Magnus Horne sitt prosjekt "Gamle Faen"
– Vi er tettere på "real life" her, sier masterstudent Kristin Mjelde på medie- og interaksjonsdesign. Hun og vennene får drahjelp fra medie-og teknologiselskapene på MCB til å utvikle masterprosjektene sine.
Paulo Chavarria, universitetslektor ved Institutt for informasjons- og medievitenskap, har skrevet og regissert barnedokumentarserien som sendes på NRK Super 15. og 16. februar.
Skal forske på ungdom og digital frakobling.
150 elever vært på Åpen dag på Media City Bergen for å høre om instituttets syv fremtidsrettede bachelorprogrammer. Her har de fått prøve seg som journalister, studioteknikere, programledere og fått en hel del faglig påfyll.