Institutt for sosialantropologi

Nyhetsarkiv for Institutt for sosialantropologi

Olje gjennomsyrer de fleste aspekter ved livene våre, men til hvilken pris? Studentene i kurset The Anthropology of Oil dro til Mongstad med kritisk blikk.
Det er mange grunner til hvorfor du bør studere sosialantropologi ved Universitetet i Bergen. Her er de syv beste.
De 23 deltakerne på videreutdanningskurset i sosialantropologi kommer fra ulike sektorer i arbeidslivet. De har likevel én fellesnevner: et ønske om å bli trygg på kommunikasjon på tvers av ulik kulturbakgrunn. - Dette er utrolig inspirerende! sier Janne Tjåland, som er lærer for minoritetsungdom.
Linea studerer arabisk ved The American University in Cairo og griper alle muligheter for som oppholdet i Egypt har å by på. Hennes råd til andre antropologistudenter som vurderer utveksling: ta ja-hatten på.
Energethics forsker Ingrid Müftüoglu deltok på 'Nordiske utfordringer' konferansen i Helsinki 7-9 Mars 2018, hvor hun presenterte prosjektet og en tekst om rapporteringspraksiser i Norske energisleskaper.
Henriette var lei en rutinepreget studiehverdag i Bergen. Hun trengte å utfordre seg selv og ville prøve noe nytt, og en venninne anbefalte UC Berkeley i USA. Nå er Henriettes luksusproblem at hun må prioritere alt hun vil oppleve før hjemreisedatoen kommer. Les hennes reisebrev her.