Institutt for sosialantropologi

Nyhetsarkiv for Institutt for sosialantropologi

Det nye forskningsprosjektet "Urban Enclaving Futures" skal undersøke enklavedannelse i tre afrikanske byer. Prosjektet ledes av professor Bjørn Enge Bertelsen, og starter 1. oktober 2018.
Et nytt undervisningssamarbeid med Georgia utvider tilbudet til antropologistudenter. Samarbeidsprosjektet med Tbilisi State University skal tilby studenter stipender, utvikle et nytt emne og etablere sommerskole i antropologiske forskningsmetoder.
Dette var et sentralt spørsmål diskutert under Bergen Anthropology Day 2018, som samlet rundt 80 studenter, akademikere og forskere. Andre relevante tema var (ir)relevansen av antropologi, i tillegg til dagsaktuelle og nye prosjekter.
Dagsaktuell forskning og et nytt tidsskrift satte rammene for Bergens første antropologidag, arrangert av CMI og Institutt for sosialantropologi.