Institutt for sosialantropologi

Nyhetsarkiv for Institutt for sosialantropologi

Flere av instituttets ansatte har redigert og bidratt med kapitler i bøker den siste tiden. Nyeste utgivelse er "The Social Life of Economic Inequalities in Contemporary Latin America", hvor Iselin Å. Strønen og Margit Ystanes er ansvarlige redaktører.
23. november disputerte stipendiat Tord Austal ved Institutt for sosialantropologi.
Sosialantropologistudent Emma Eide Rydningen er med i Statoils kampanje "Når gode råd er unge", hvor hun reflekterer rundt hvorfor ingenting skjer, til tross for at vi har visst om klimaendringene i 40 år.
"Taming the war machine: Police, pacification and power in Rio de Janeiro" imponerte komiteen ved Norsk forening for utviklingssforskning (NFU). Tomas' masteroppgave seilte helt til topps i den høye konkurransen i 2016.