Institutt for sosialantropologi

Nyhetsarkiv for Institutt for sosialantropologi

Nærmere hundre elever tok turen til Det samfunnsvitenskapelige fakultet under Åpen dag 2017. De fikk et innblikk i samfunnsfagenes rolle innen samtidens digitalisering og de globale klimautfordringene.
For andre år på rad rangeres sosialantropologi-faget ved Universitetet i Bergen på topp 100 i den prestisjefylte QS by Subject-rangeringen.
- Dette betyr utrolig mye. Det er kjekt å bli anerkjent for det arbeidet en har gjort, sier prisvinner Annelin Eriksen.
Det nye nettverket 'Energy Anthropology Network' ble lansert ved Universitetet i Bergen denne uken. Nettverket har som formål å bringe sammen forskere og andre med interesse for energispørsmål, organisere debatter og støtte nye metoder for å forstå energi og energibruk.