Hjem
Institutt for informasjons- og medievitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for informasjons- og medievitenskap

Er kamuflert reklame døden for norske aviser? Man skal være forsiktig med å trekke slike konklusjoner, sier medieforsker Erik Knudsen.
Hallvard Moe er medredaktør for et spesialnummer av Television & New Media
Professor Asbjørn Grønstad bidrar med et kapittel i boken Socioaesthetics
Øyvind Vågnes og Asbjørn Grønstad med artikler i Antologien Farewell to Visual Studies.
Boken utforsker forfatterskap i TV-drama gjennom en produksjonsstudie av Kampen for tilværelsen, den først forfatterstyrte serien produsert av NRK Drama
Ett år etter angrepene mot Charlie Hebdo stiller mange spørsmålet om ytringsfriheten i Norge trues av selvsensur og en polarisert offentlig debatt. I en ny rapport studerer vi hvordan befolkningen vurderer grensene for hva som kan og bør ytres i Norge.