Hjem

Institutt for informasjons- og medievitenskap

Hovedinnhold

Infomedia logo

Institutt for informasjons- og medievitenskap tilbyr teoretiske og praktiske studier innen medier, teknologi og informasjonsvitenskap, og har forsknings- og utviklingsprosjekter finansiert av bl.a. European Research Council, Norges Forskningsråd, HK-dir og næringslivspartnere.

Instituttet er vertskap for

Åpen dag 2023
Elever prøver som produsent i TV-studio under Åpen dag

– Her vil jeg studere

Instituttets arrangementer var de mest populære da man fikk storinnrykk av elever fra videregående ved Åpen dag.

Ledig stilling
Samfunnsvitenskapelig fakultet

Ledig stilling: Forskingsformidlar

Ved Informedia er det ledig fast stilling som forskingsformidlar.

Demo
Illustrasjonsbilde

Nye teknologi-demoer fra MediaFutures

MediaFutures' oppdaterte nettsider viser frem forskningen og det innovative arbeidet som utføres på tvers av alle fem arbeidspakkene ved senteret.

Nyhet
Illustrasjonsbilde

Medietilsynet med pengedryss til dyktige Infomedia-studenter

Medietilsynet deler årlig ut støtte til gode og ambisiøse forskningsprosjekt. Infomedias studenter gjør det ofte sterkt i konkurransen, og nå har de gjort det igjen.

praksis
Media City Bergen

MEVI-studenter populære hos prisvinnende arbeidsgivere

I praksisemnet "Arbeidslivspraksis for mediestudentar" får studentene arbeide stort og bredt med både media og hele kommunikasjonsprosessen i store og små bedrifter, samt offentlige organ.

Sist utgitte bøker

Media Use in Digital Everyday life (2023) - Brita Ytre-Arne

An Introduction to Global Media for the Twenty-First Century (2022) - Ole J. Mjøs

What is the Avatar? (2022) - Rune Klevjer

Social Data Analytics (2022) - Amin Beheshti, Samira Ghodratnama, Mehdi Elahi, Helia Farhood

Ways of Seeing in the Neoliberal State (2021) -  Asbjørn Grønstad

The Palgrave Handbook of Image Studies (2021) - bidrag fra Asbjørn Grønstad og Øyvind Vågnes

Kingdom of Nokia - How a Nation Served the Needs of One Company (2021) - Carl-Gustav Lindén

"Sport and National Culture in Swedish Film”, i boken Sport, Film and National Culture (2021) – Peter Dahlén

Silicon Valley och makten över medierna (2020) - Carl-Gustav Lindén

The Paradox of Transgression in Games (2020) - Torill Elvira Mortensen, Kristine Jørgensen

Rethinking Art and Visual Culture - The Poetics of Opacity (2020) - Asbjørn Grønstad

Immersive Journalism as Storytelling - Ethics, Production and Design (2020) - Turo Uskali, Astrid Gynnild, Sarah Jones, Esa Sirkkunen

Informerte borgere? (2020) - Hallvard Moe, Jan Fredrik Hovden, Brita Ytre-Arne, Tine U. Figenschou, Torgeir U. Nærland, Hilde Sakariassen og Kjersti Thorbjørnsrud