Hjem

Institutt for informasjons- og medievitenskap

Studenter på medie- og interaksjonsdesign i undervisningssituasjon.

Vil du studere mediefag og IKT?

Instituttet tilbyr studiene informasjonsvitenskap, medier og kommunikasjon, journalistikk, TV-produksjon, medie- og interaksjonsdesign, informasjons- og kommunikasjonsteknologi og kognitiv vitenskap.

Vi holder til i Fosswinckelsgate 6. og i medieklyngen Media City Bergen. Studietilbudene er tett knyttet til et aktivt og internasjonalt orientert forskningsmiljø. Instituttet driver en rekke forsknings- og innovasjonsprosjekt.

UiB i Medieklyngen
Medie- og interaksjonsdesign pitch til masteroppgave MCB

Her pitcher bransjen ideer til UiB-studentene

– Vi er tettere på "real life" her, sier masterstudent Kristin Mjelde på medie- og interaksjonsdesign. Hun og vennene får drahjelp fra medie-og teknologiselskapene på MCB til å utvikle masterprosjektene sine.

Åpen Dag på Media City Bergen
Hedda Borge og Håvard Sjursen kommer begge til å søke på ett av MCB-programmene ved søknadsfristen i april

Overbeviser elever på Åpen dag

150 elever vært på Åpen dag på Media City Bergen for å høre om instituttets syv fremtidsrettede bachelorprogrammer. Her har de fått prøve seg som journalister, studioteknikere, programledere og fått en hel del faglig påfyll.

Stipend fra TV2
tv2 stipend

Fire masterstudenter fikk totalt 100 000 kr fra TV 2

TV 2s studentstipend gikk i år til fire masterstudenter i medier- og kommunikasjon, manusutvikling for serier og informasjonsvitenskap

Masterstudenter med roboter som kommuniserer
ICARE

– You look happy, that makes me happy!

Studenter på Master i medie- og interaksjonsdesign, UiB, presenterte syv prototyper for menneske-robot interaksjon innen helse, undervisning, navigasjon og resirkulering.

Media Futures
Media Futures christoff Trattner spaserer i gangen med robot

Vil utvikle ansvarlig medieteknologi for nær 300 millioner

Forskingsmiljøet og medieaktørene på MCB vil etablere et senter der man utvikler ansvarlig medieteknologi for fremtiden. – Når robotene inntar redaksjonene er det et skrikende behov for å ivareta forhold som etikk og personvern, sier senterlederen.