
Institutt for informasjons- og medievitenskap tilbyr teoretiske og praktiske studier innen medier, teknologi og informasjonsvitenskap, og har forsknings- og utviklingsprosjekter finansiert av bl.a. European Research Council, Norges Forskningsråd, HK-dir og næringslivspartnere.
Instituttet er vertskap for
Kalender
Karrieredag for samfunnsvitere
Sist utgitte bøker
Media Use in Digital Everyday life (2023) - Brita Ytre-Arne
An Introduction to Global Media for the Twenty-First Century (2022) - Ole J. Mjøs
What is the Avatar? (2022) - Rune Klevjer
Social Data Analytics (2022) - Amin Beheshti, Samira Ghodratnama, Mehdi Elahi, Helia Farhood
Ways of Seeing in the Neoliberal State (2021) - Asbjørn Grønstad
The Palgrave Handbook of Image Studies (2021) - bidrag fra Asbjørn Grønstad og Øyvind Vågnes
Kingdom of Nokia - How a Nation Served the Needs of One Company (2021) - Carl-Gustav Lindén
"Sport and National Culture in Swedish Film”, i boken Sport, Film and National Culture (2021) – Peter Dahlén
Silicon Valley och makten över medierna (2020) - Carl-Gustav Lindén
The Paradox of Transgression in Games (2020) - Torill Elvira Mortensen, Kristine Jørgensen
Rethinking Art and Visual Culture - The Poetics of Opacity (2020) - Asbjørn Grønstad
Immersive Journalism as Storytelling - Ethics, Production and Design (2020) - Turo Uskali, Astrid Gynnild, Sarah Jones, Esa Sirkkunen
Informerte borgere? (2020) - Hallvard Moe, Jan Fredrik Hovden, Brita Ytre-Arne, Tine U. Figenschou, Torgeir U. Nærland, Hilde Sakariassen og Kjersti Thorbjørnsrud