
Institutt for informasjons- og medievitenskap (Infomedia) tilbyr teoretiske og praktiske studier innen medier, teknologi og informasjonsvitenskap, og har forsknings- og utviklingsprosjekter finansiert av bl.a. European Research Council, Norges Forskningsråd, HK-dir og næringslivspartnere.
Instituttet er vertskap for:
Kalender
Sist utgitte bøker
Schibsted: The Digital Transformation of a Nordic Media Giant (2025) - Ole Mjøs
Når musikken tek form - Om skapande praksisar i musikk (2025) - Anja Nylund Hagen, Ragnhild Torvanger Solberg, Torgeir Uberg Nærland og Michael Francis Duch (red.)
Håndbok i innovasjon for studenter (2025) - Lars Nyre, Geir Terje Ruud, Audun Gulbrandsen, Julie Sofie Berntsen, Julia Hellem Brandt, Helene Høylandskjær
Navigating Pandemic Phases (2024) - Øyvind Ihlen, Sine Nørholm Just, Jens E. Kjeldsen, Ragnhild Mølster, Truls Strand Offerdal, Joel Rasmussen, Eli Skogerbø
Metoder for å forstå mediebruk (2024) - Hallvard More og Brita Ytre-Arne
Teknologi - en teoretisk innføring (2024) - Lars Nyre
Media Use in Digital Everyday life (2023) - Brita Ytre-Arne
An Introduction to Global Media for the Twenty-First Century (2022) - Ole J. Mjøs
What is the Avatar? (2022) - Rune Klevjer
Social Data Analytics (2022) - Amin Beheshti, Samira Ghodratnama, Mehdi Elahi, Helia Farhood
Nyheter
Ledige stillinger
- Instituttleiar ved Griegakademiet - Institutt for musikk
- Postdoktor knytt til marine biogeokjemiske prediksjonar og prognosar
- Ph.d.-stipendiat i anvendt og berekningsorientert matematikk
- Vikariat som universitetslektor (20-40 %) i fagområdet utøvande musikk, piano akkompagnement
- Studiekonsulent (førstekonsulent) - vikariat