Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

25.–27. november arrangerte Kuratorpraksis ved KMD den internasjonale konferansen Humans of the Institution i Amsterdam. Tema var frilanserens arbeidsvilkår i forholdet mellom det globale og lokale marked.
Professor Jill Halstead believes music should be for the many not the few. Her social engagement is deep rooted, and now Halstead coordinates a new project called Socially Engaged Arts.
Jeanett har byttet ut byen mellom de syv fjell med en by som aldri sover. Etter å ha fullført bachelorgraden, var det lett å reise tilbake til utvekslingslandet Japan – hvor hun nå har en karriere i PR-bransjen. I dag jobber Jeanett for Inoue PR, hvor hun er Assistant Account Executive.
Komplett notemateriale til operaen Thora, komponert av Hjalmar Borgstrøm i 1894, ble nylig utgitt av Norsk Musikforlag. Arbeidet har vært ledet av professor Harald Bjørkøy ved Griegakademiet – Institutt for musikk.