Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

Pandemien er fortsatt med oss, og våre forskere jobber med mange spennende tematikker på tvers av fagfelt. Gjennom våren fortsetter vi med Pandemifrokost der du kan høre om pågående prosjekter, møte gode kolleger og komme med dine tanker og ideer.
Som datter til en klimaforsker, og selv klimaaktivist, ønsker Guro Kverndokk å få opp engasjementet for klima blant sine medstudenter på KMD.
Frode Thorsen begynner nå på sin andre periode som dekan ved KMD. Denne gang som ansatt. Med seg har han professor i skulptur og installasjon Åsil Bøthun, og førsteamanuensis i utøvende musikk, Jostein Gundersen.
– Det er med stor stolthet vi presenterer årets bachelorstudenter. De har hatt en ganske uvanlig studietid. I nesten halvparten av den har de blitt utfordret av pandemiens begrensninger, forteller instituttleder for design Anette Højlund Pedersen.