Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

Direktøren for Festspillene i Bergen, Anders Beyer, er tilsatt som professor II ved Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) ved UiB.
Langs norskekysten er det store undersjøiske tareskoger. Stipendiat i kunstnerisk forskning Sabine Popp har levd med tare de siste tre årene. Hun har gjort en kunstnerisk dybdeundersøkelse av den livsviktige planten og hvordan den påvirker ulike menneskelige aktiviteter.
Anette Højlund er ansatt som instituttleder ved Institutt for design etter Mona Larsen. Højlund har bakgrunn fra Det Kongelige Danske Kunstakademi, Designskolen og har en Ph.d-grad i kunstnerisk utviklingsarbeid med fokus på tegning .
Tema for '11th SAR International Conference on Artistic Research 2020' er de mange krisene verden står i, med særlig vekt på klimakrisen. Blant key-note-foredragene er Martin Lee Muller, forfatter av den bejublede boken Being Salmon.
Atten bachelor- og masterstudenter i design fra Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) stiller ut på årets Stockholm Furniture & Light Fair, Nordens viktigste arena for møbelprodusenter og designere.