Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

Og vinnerne er....6 nominasjoner ble til 3 gull og 3 diplomer for studentene ved KMD i den gjeve Visueltkonkurransen 2021.
Masterutstillingen i kunst 2021 er skapt under en pandemi. Studentene er fra ulike deler av verden, og arbeidene enormt varierte. Utstillingen viser blant annet verker om konspirasjonsteorier, strikkede dommedagsprofetier og forholdet mellom kunst og religiøs praksis.
Den aller første framførelsen av KMDs nye disputasfanfare fant sted fredag 16. april.
Fakultet for kunst, musikk og design har tildelt over en million kroner i strategiske midler for våren 2021. Blant mottakerne er Arnulf Mattes og Daniel Péter Biró med et prosjekt om jødisk musikkarv i Bergen og performancekunstner Lilibeth Cuenca med monografien «I am not what you see».