Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

To kunstneriske forskningsprosjekter ved Fakultet for kunst, musikk og design ved UiB, «Matter, Gesture and Soul» og «Social Acoustics: Communities in Movement», har fått til sammen 7,9 millioner kroner i støtte fra Diku - Program for kunstnerisk utviklingsarbeid (PKU).
Griegakademiet - Institutt for musikk gjennomførte opptaksprøver til bachelorprogrammet i utøvende musikk eller komposisjon i uke 10. Det er nå klart hvem som får tilbud om studieplass ved instituttet.
Masterstudentene Nuri Cem Arapkirlioglu, Peter Voss-Knude, Annelen Røe, Skade Marie Henriksen og Hans Christian Dalgaard ved Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) ved Universitetet i Bergen har fått til sammen 195000 kroner i støtte til sine prosjekter fra Meltzserfondet.
Søknadsfristen for opptak til BA i kunst, musikk og design, MA i musikkterapi og kuratorpraksis, og PPU er 15. april. Her finner du informasjon om hvor og hvordan du kan søke.
Times may seem bleak but Brandon LaBelle believes art can help resisting hard and corrupt systems weighing us down. In his own art he is searching for subversive ways of escaping aggressive capitalism and reaching «The Other».