Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

"People seem very welcoming and nice here," says Charlotte Besuijen. She came to Bergen all the way from the Netherlands to visit the Faculty of Fine Art, Music and Design during the annual Portfolio Day.
På Ice Music Festival på Finse var både instrument, arena og scenografi laga av snø og is. Festivalen vart arrangert av Fakultet for kunst, musikk og design. Internasjonal presse dekka festivalen, og valet av Finse som erstatning for Geilo begeistra både publikum og arrangørane sjølv.
2. februar holdt Lilibeth Cuenca Rasmussen performancen Gaia i Aulaen på Universitetet i Bergen. - Gaia er en kritikk av måten vi behandler planeten, den dype byrden vi som mennesker legger på henne, sier den danske perfomancekunstneren som underviser i tidsbasert kunst ved Institutt for kunst, UiB.
- Folk virker veldig imøtekommende og hyggelige her, sier Charlotte Besuijen. Hun kom til Bergen helt fra Nederland for å besøke Fakultet for kunst, musikk og design under den årlige Portfoliodagen.
Associate professor Anne Szefer Karlsen is appointed as Head of Research at Bergen Assembly from 1 February 2018.
Fra 1. februar 2018 er førsteamanuensis Anne Szefer Karlsen ansatt som Head of Research hos Bergen Assembly. Hun fortsetter i sin nåværende stilling som førsteamanuensis ved KMD.
11 bachelorstudenter ved Fakultet for kunst, musikk og design stiller ut på Stockholm Furniture & Light Fair, som er den viktigste arenaen for møbelprodusenter og designere i Norden.