Institutt for sammenliknende politikk

Nyhetsarkiv for Institutt for sammenliknende politikk

Universitetet i Bergen tilbyr et PhD-kurs i forbindelse med Bergen Exchanges 2016, organisert av Centre on Law and Social Transformation (Chr. Michelsen Institutt og Institutt for sammenliknende politikk). Kurset går fra torsdag 18. august til fredag 26. august.
Professor Terje Tvedt kritiserer samfunnsfagene for å være "vannblinde".
Fredag 10. juni ble Masterseremonien 2016 arrangert av Det samfunnsvitenskapelige fakultet.
Publikasjonsprisen 2016 ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet går til Georg Picot, førsteamanuensis ved Institutt for sammenliknende politikk.
Elisabeth Ivarsflaten har fått opprykk til professor.
Denne uken besøker Lee Epstein Universitetet i Bergen for et tverrfaglig rettsstatsseminar arrangert i samarbeid mellom Institutt for sammenliknende politikk og Det juridiske fakultet.
Professor Paul Sniderman, fra Stanford University, besøker denne uken Institutt for sammenliknende politikk. Anledningen er etableringen av DIGSSCORE, Universitetet i Bergens storsatsing på digital samfunnsvitenskap.