Institutt for sammenliknende politikk

Nyhetsarkiv for Institutt for sammenliknende politikk

Elvbakken, Hansen og Kuhnle som temaredaktører for Norsk sosiologisk tidsskrift.
Fristen for å søke utveksling våren 2019 nærmer seg. Et opphold i utlandet gir deg nye faglig perspektiv og unik erfaring.
- Selv om valg er essensielle for forholdet mellom velgerne og den politiske eliten, er perioden etter valget og den påfølgende korrelasjonen mellom velgernes forventninger og politikernes output også fundamentalt viktig, sier Sampols nye postdoktor Andrea Fumarola.
Institutt for sammenliknende politikk og institutt for administrasjon- og organisasjonsvitenskap samlet denne uken det norske statsvitermiljøet til konferanse.
Johan and Ragnhild are the first-ever conference coordinators at the UiB CET Collaboratory. This spring, they are up to something big …
Instituttets nyeste Ph.D. kandidat er fascinert av de mange aspektene ved sivilsamfunnet.