Klinisk institutt 1

Nyhetsarkiv for Klinisk institutt 1

Forskere ved Kristian Gerhard Jebsen senter for MS forskning har bidratt til en stor internasjonal multisenterstudie av klinisk isolert syndrom, publisert i det internasjonale tidsskriftet Multiple Sclerosis Journal.
Medisiner som hemmer AXL-virkning er utviklet som tabletter mot kreft og nå i utprøving.
CCBIOs leder Lars Akslen holdt innlegg i Filosofisk Poliklinikk, en "tenketank" for medisinsk filosofi, i Litteraturhuset i Bergen 4. februar. Møtet var i en serie på fire om utfordringer ved prioriteringer av helsetjenester.
To banebrytende artikler innen medisinsk bioteknologi som utgår fra KGJ senter for medisinsk forskning og Nasjonal kompetansetjeneste for MS, er nylig publisert i de anerkjente tidsskriftene Nature Biotechnology og Proteomics.
Fredag 30. januar var Forskerskolen i klinisk medisin vertskap for den høytidelige avslutningsseremonien på det ukeslange arrangementet Forskningspresentasjoner 2014.