Klinisk institutt 1

Nyhetsarkiv for Klinisk institutt 1

Forskere ved Kristian Gerhard Jebsen senter for MS forskning har bidratt til studien av amming og risiko for MS som er nylig publisert i det internasjonale tidsskriftet Journal of Neurology.
Forskere ved Universitetet i Bergen har oppdaget en genvariant som gir økt risiko for betennelse i bukspyttkjertelen.
For få MS-pasienter får den behandlingen de burde ha, og det er store behandlingsforskjeller i ulike deler av landet, ifølge en ny studie ledet av professor Kjell-Morten Myhr.
Forskere ved Kristian Gerhard Jebsen senter for MS forskning har i februar 2015 publisert en artikkel om 60 års oppfølging av insidens og prevalens av MS i Hordaland, i det internasjonale tidsskriftet Journal of Neurology, Neurosurgery & Psychiatry.
Dette er en unik behandling som bare Haukeland tilbyr av sykehusene i Norge.