Klinisk institutt 1

Nyhetsarkiv for Klinisk institutt 1

Torsdag 18. juni feiret fakultetet seg selv med å gi ut utdannings- og forskningsprisene for 2014 i en høytidelig seremoni i BB-bygget. Her mottok K1 fire av åtte priser! I tillegg ble Anestesi valgt til beste fagmiljø av årets avgangskull, kull09A, på sin avslutnings-seremoni fredag 19 juni!
Senterleder Lars A. Akslen og kommunikasjonsleder ved CCBIO Marion Solheim var invitert til NUAS-konferansen ved Karolinska Institutet i Stockholm. De var invitert for å fortelle om hvordan de jobber med kommunikasjonsdelen av CCBIO.
Kjell-Morten Myhr og forskere tilknyttet Kristian Gerhard Jebsen senter for MS forskning har publisert en artikkel om Norsk MS Register og Biobank i det internasjonale tidsskriftet Acta Neurologica Scandinavica.
Forskere tilknyttet Kristian Gerhard Jebsen senter for MS forskning har nylig publisert en oversiktsartikkel over studier som er foretatt av forekomsten av MS i Norge, i det internasjonale tidsskriftet Acta Scandinavica Neurologica.
Falchs seniorpris og fakultetet sine utdannings- og forskingsprisar vart delte ut på fakultetetsdagen 18. juni.
Kjetil Bjørnevik (bildet) og medarbeidere har nylig publisert en studie om sammenhengen mellom utdanning og risikoen for multippel sklerose (MS) i tidsskriftet Multiple Sclerosis Journal. Målet med studien var å undersøke hvorvidt etablerte risikofaktorer kunne forklare denne sammenhengen.