Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

Den nye visuelle identiteten til Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) har vunnet gull i European Design Award.
Frode Thorsen, Anne-Helen Mydland and Linda Lien will lead the Faculty of Fine Art, Music and Design over the next four years.
Eleven bachelor’s degree students from the Faculty of Fine Art, Music and Design are exhibiting their work at Stockholm Furniture & Light Fair, which is the most important arena for furniture manufacturers and designers in the Nordic countries.
Synsmaskinen presents the performance 2061 INMORAL LIDOS at the Venice Biennale 2017. The work is inspired by the financial crisis and addresses the phenomenon Dark Pools.
Fakultet for kunst musikk og design har fått et fantastisk nytt bygg i Møllendal, skreddersydd for kunst- og designutdanning. I oktober inviterer KMD til en serie arrangement i forbindelse med den offisielle åpningen.
På Rothaugen skole bygges det en kjempebro av trespiler. Professor Petter Bergerud er arkitekt i dette samarbeidsprosjektet mellom Rothaugen og Institutt for design.
KMD har fått et nytt bygg i Møllendal, skreddersydd for kunst- og designutdanning. I oktober inviterer fakultetet til en serie arrangement i forbindelse med den offisielle åpningen.
Ved Griegakademiet -Institutt for musikk er det fortsatt noen ledige studieplasser på ensembleledelse korps. Søknadsfrist er 12. juni.
Ved Griegakademiet - Institutt for musikk er det ledig mellombelse undervisningsstillingar (6 – 12 månader) i fleire utøvande disipliner, komposisjon og direksjon. Søknadsfrist: 12. juni 2017
Fakultet for kunst, musikk og design ved Universitetet i Bergen får fem nye stipendiater i kunstnerisk utviklingsarbeid fra høsten 2017.
Frode Thorsen, Anne-Helen Mydland og Linda Lien skal lede Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) ved Universitetet i Bergen de neste fire årene.