Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

Den engelske avisen The Guardian / The Observer at mens Michael Fassbender har vært i byen har vært i Bergen for å filme 'Snømannen'. så har kunstneren Jeremy Deller vært der også, i forbindelse med et helt annet prosjekt.
Vanessa Thorpe writes in The Guardian / The Observer that while Michael Fassbender has been in town filming the Scandi-noir horror, artist Jeremy Deller is there too, working on a very different project.
Han beskrives som et mangfoldig og lidenskapelig kunstvesen. Med en solid akademisk bakgrunn fra Dragefjellet og NHH er den kunstelskende juristen KODE sin nye direktør.
Det nye bygget til Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) ved Universitetet i Bergen ble feiret av gjester fra inn- og utland i en storslått seremoni 11. oktober 2017.
På den offisielle åpningsdagen for KMDs nybygg i Møllendal 11.oktober ble boken "245 år. Kunst - og designutdanningen i Bergen" lansert. En stor, flott og billedrik bok, der en rekke kjente kunstnere og designere bidrar.
På nøkkelseremonien 11. oktober 2017 uroppføres Alwynne Pritchard verk ”up without an insistent casting away”.