Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

I høst har en rekke internasjonale, kjente medier besøkt og skrevet om Fakultet for kunst, musikk og designs nye bygg som huser Institutt for kunst og Institutt for design.
Randi Rolvsjord har takket ja til å lede Griegakademiet – Institutt for musikk ved Fakultet for kunst, musikk og design ved UiB de neste fire årene.
I vår vant den visuelle identiteten gull i European Design Award. I sommer vant den bronseløve i Cannes. Nå trekker britiske Creative Review frem identiteten i sin ’The year in visual identity’ som ett av årets viktigste prosjekter, og velrenommerte Brand New anmelder identiteten i svært positive ordelag.
I Frankrikes ledende månedlige kunstmagasin Beaux Arts skriver Philippe Tretiack om KMDs nye bygg at det er "mer tiltrekkende enn en magnet".
Terence Koh var ein av dei inviterte gjestene under opningsveka til KMD i oktober. Det er ein lang veg frå å vere stjerne i galleriverda i New York til prosjektrommet i Møllendal. Eg var ein av dei heldige som fekk komme inn og møte Koh.