Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

Vårsemesteret ble avsluttet ved at fordypningsområde tekstil arrangerte alumniseminar med inviterte gjester tilknyttet fagfeltet og KMD. I den sammenheng ble det markert at Jon Pettersen og Lise Finne entrer pensjonisttilværelsen etter over 40 års ansettelse.
Hver vår forbereder studentene på KMD sine avgangsutstillinger og eksamenskonserter som finner sted på en rekke scener og visningsteder i Bergen sentrum.
På kaikanten foran Bryggen har 17 lag fra 14 nasjoner i fem dager eksperimentert og bygget romlige strukturer i materialet tre. Ulike trestrukturer vokser fram og treet blir utfordret konstruktivt, strukturelt og materielt. Bergen Internasjonale Trefestival arrangeres i år for syvende gang.
Jill Halstead og Brandon LaBelle er tildelt 1 million kroner til prosjektet ‘Social Acoustics: Sound, Embodiment, Community’. I tillegg får Johan Sandborg 300.000 kroner til prosjektet ‘Creative Centre for Fluid Territories, Nomadic Dialogue 3’ .
"Livet er herlig" av Andreas Breivik. Anmeldelse av Masterutstillingen i kunst i Kunstkritikk 04.05.2018