Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

22. november blir den andre POLYFON-konferansen arrangert i Bergen. Musikkterapi blir stadig meir anerkjent som ein god og effektiv behandlingsform, likevel er mangelen på terapeutar stor.
Torsdag 15.november møttes Det medisinske fakultet og Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) til seminar om mulige former for samarbeid.
Professor Petter Bergerud er tildelt Hjernekraftprisen 2018 på 100 000 kroner. Prisen får han for “Fremtidas brobyggere” som nå eksporteres ut i verden. 70 prosjekter konkurrerte, og Bergeruds bidrag var en av to vinnere.
The Faculty of Fine Art, Music and Design (KMD) has employed nine PhD fellows in the new artistic PhD program, which recently was established at the University of Bergen.
Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) har ansatt ni stipendiater i det nye kunstneriske ph.d.-programmet som er opprettet ved Universitetet i Bergen.