Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

Sammen med noen av Bergens beste forskningsmiljøer vil deltakerne på Bergen Summer Research School utforske hvordan deres forskning kan bidra til å løse globale samfunnsutfordringer. Se en rekke åpne forelesninger her.
Samtidig som Russland har undertrykkende lover mot ‘homoseksuell propaganda’, flommer russisk popsa-musikk over av menn i drag og homoerotiske uttrykk. - Det er «stemmen» til fantom-kroppsdelen, sier førsteamanuensis i musikologi, Stephen Amico.
While Russia holds supressive legislation against ‘homosexual propaganda’, Russian popsa music is flooded with men in drag and homoerotic displays. – It is the «voice» of the phantom limb, says Stephen Amico.
Faculty of Fine Art, Music and Design (KMD) at University of Bergen (UiB) is a partner in the Erasmus+ project, which aims to merge art, science and entrepreneurship. All students of UiB can apply for participation.