Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

«Sounding philosophy» ledet av Griegakademiets Dániel Péter Biró får tre millioner i støtte fra Program for kunstnerisk utviklingsarbeid (PKU). PKU var imponert over prosjektet, som blant annet kobler filosofen Spinoza med utøvende komposisjon.
- Avstand så ut til å være det eneste logiske temaet for denne utgaven av YMT, sier professor i visuell design, Dora Isleifsdotter.
Tredjeårsstudenter på bachelorprogrammet i design, studieretning visuell kommunikasjon, har designet ny identitet for Kvinnedagen i Bergen 2021. Den nye identiteten er et resultat av emnet 'Designaktivisme' med professor Dóra Ísleifsdóttir
Rom- og møbeldesignstudentene ved KMD har vært på studietur i høyfjellet. Her har de deltatt med prosjektet ICEOLATION - An Ode to nature, som en del av Ice Music Festival. I år fant dette vinterprosjektet sted på Bergsjø i Ål.