Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

Utstillingen «Dig It Up and Put It in a Bag» åpnet på Universitetsmuseet 27. august og står til 31.oktober. Utstillingen viser noen av verkene som er skapt gjennom det kunstneriske forskningsprosjektet «Matter, Gesture and Soul». Felles for verkene er at moderne kunst går i dialog med prehistorisk kunst og arkeologi.
Velkommen til Fakultet for kunst, musikk og designs UiB innsikt-seminar, lørdag 25. september i Universitetsaulaen kl.14.00–15.30.
Under Designers Saturday på Det nye Nasjonalmuseet fikk KMDs studentutstilling besøk av en ivrig kulturminister. De 10 utstillerne fra KMD viser til 8 objekter til sammen over det tredagers lange arrangementet.
In a groundbreaking multidisciplinary project with the Bjerknes Centre for climate research, Eamon O´Kane, Professor of Visual Art at the Faculty of Fine Art, Music and Design at UiB, will facilitate and inspire the writing of stories and paintings by young people from Greenland and Fiji. In this way showing  the effects of climate change on their lives.