Institutt for sammenliknende politikk

Nyhetsarkiv for Institutt for sammenliknende politikk

Olav Elgvin er ute med ny artikkel i Tidsskrift for samfunnsforskning, skrevet i samarbeid med Jon Horgen Friberg.
Idunn Nørbech går siste året på bachelorgraden i sammenliknende politikk, og planlegger å fortsette på en statsvitenskapelig mastergrad. Denne høsten får hun arbeidserfaring som praksisstudent i Skatt vest.
Sanna Wiik fullførte bachelorgraden i sammenliknende politikk før sommeren. Denne høsten bruker hun kunnskapen hun har tilegnet seg på studiet samtidig som hun får relevant arbeidserfaring gjennom et praksisopphold i Austevoll kommune.
Sveinung Arnesen, postdoktor ved Institutt for sammenliknende politikk, med ny artikkel publisert i Electoral Studies.
Marks and Hooghe built their lecture on Rokkan’s profound analysis of peripheral community. They discussed how distance, difference and dependence of territorial communities endure within a state.
- Understanding Representational and Policy-Making Challenges in Multi-Jurisdictional Polities.
Elin Monstad og Aaron Spitzer er nyansatte stipendiater ved Institutt for sammenliknende politikk.
Den nyeste utgaven av tidsskriftet Civil Wars er en special issue redigert av Gyda Marås Sindre og Johanna Söderström.