Institutt for sammenliknende politikk

Nyhetsarkiv for Institutt for sammenliknende politikk

Erlend Hammershaug Holt går siste året på bachelorprogrammet i sammenliknende politikk. Høsten 2016 er han utplassert i praksis hos Matarena AS.
Hans Tanks auditorium på Amalie Skram videregående skole var fullsatt av interesserte og engasjerte elever på Vg3 da førsteamanuensis i sammenliknende politikk, Michael Alvarez, holdt foredrag om demokrati og amerikansk politikk for elevene på Amalie Skram mandag.
Ane Tempelhaug går tredje året på bachelor i sammenliknende politikk. Når hun er ferdig med bacheloren vil hun fortsette på master i sampol. I høst er hun en av fem sampolstudenter i praksis hos FN-sambandet Vest.
Petter Kristiansen Arnesen går siste året på bachelorprogrammet i sammenliknende politikk og har planer om å fortsette på masterprogrammet. Dette semesteret tar han praksis i sammenliknende politikk og er utplassert ved Bergen ressurssenter for internasjonal utvikling.
En av verdens ledende juridiske forskere har sluttet seg til Universitetet i Bergen som gjesteprofessor.
I sin nye bok utforsker professor Michaël Tatham hvordan stater og deres sub-statlige regioner samarbeider (og noen ganger krangler) i EU.
Ronja Breisnes tar en bachelor i sammenliknende politikk. Dette semesteret er hun utplassert som praksisstudent i KS – kommunesektorens organisasjon.
Sampolstudent Kristian H. Torp går siste år på bachelorgraden og planlegger en mastergrad innenfor offentlig administrasjon og ledelse. Høsten tilbringer han i Brussel hvor han jobber som studentpraktikant ved Vest-Norges Brusselkontor.