Institutt for sammenliknende politikk

Nyhetsarkiv for Institutt for sammenliknende politikk

Agnethe Thun Hindbjørgmo tar en bachelorgrad i Europastudier med spesialisering i sammenliknende politikk. Femte semester tilbragte hun i Brno, Tsjekkia.
Truls Lier går siste semester på bachelor i sammenliknende politikk. Høsten 2016 var han på utveksling i USA, ved University of Minnesota, og fikk oppleve det amerikanske presidentvalget på nært hold.
Professor Frank H. Aarebrot har gjort europeisk historie levende for studenter og levert spissformulerte innsikter til norske avisredaksjoner. Torsdag 19. januar fyller han 70 år.
Stig Arild Pettersen er forfatter av boken "Erling Lorentzen - Vilje og motstand" og lager den utenrikspolitiske podcastserien "Du verden". Ved UiB studerte han arabisk og sammenliknende politikk, men det han husker best fra studietiden er den aktive tiden i Studentersamfunnet i Bergen.