Institutt for sosialantropologi

Nyhetsarkiv for Institutt for sosialantropologi

Det viktigste spørsmålet yrende antropologispirer stiller seg, er: Hvordan er det egentlig er å være på feltarbeid? Får man kultursjokk? Hvor annerledes er det å være feltarbeider sammenliknet med turist? Førsteårsstudent Tonje samlet masterstudentene Jenny, Fartein og Tonje for å få svar på spørsmålene sine. Intervjuet er hentet fra Kula Kula høsten 2019.
- Kom dere ut av trygge Norge! Utveksling er en erfaring for livet, sier Andrea. Hun studerte ved University of Cape Town, et av de beste universitetene i Afrika, og bodde i en by som har "alt". Les hennes reisebrev her.
Ingvill har hatt interesse for Øst-Asia generelt, og Korea spesielt, siden barneskolen. Da de frie studiepoengene i bachelorgraden kom var det ikke tvil om at hun skulle tilbringe et år i Seoul.
Uttrykket "bærekraftig verdiskaping" er ikke tilstrekkelig til å sikre at statseide norske bedrifter driver bærekraftig, mener sosialantropologene Ståle Knudsen og Isabelle Hugøy i Dagens Næringsliv.