Institutt for biovitenskap (BIO)

Nyhetsarkiv for Institutt for biovitenskap (BIO)

CGB forsker Hans Tore Rapp har beskrevet den første av de nyoppdagede artene på den arktiske midthavsryggen. Bøstemarken Nicomache lokii er den viktigste nøkkelarten i svovelsuppen 2350 meter under havoverflaten.
Richard Allan Davies i Miljøtoksikologigruppa har fullført mastergrada i molekylærbiologi med oppgåva "The establishment of hybridoma cell lines producing monoclonal antibodies against human and zebrafish steroid and xenobiotic receptor (SXR, NR1I2)". Torsdag 25. august kl 13.30 har han eksamen på N-terminal (520B1) på Molekylærbiologisk institutt. Føredraget er ope for alle.
Genomet til den første av de store kommersielle fiskeartene er nå sekvensert. Resultatet viser at fisken har et helt unikt immunsystem. Funnene er nylig publisert i Nature.