Institutt for biovitenskap (BIO)

Nyhetsarkiv for Institutt for biovitenskap (BIO)

The first workshop in the dCod 1.0 project was organized at Voss during a busy December month. 22 participants from all Norwegian partners participated in discussions, cross-disciplinary crash courses, and teambuilding.
Forskningsgruppen arrangerte HMS-møte 6. desember 2016, etterfulgt av bowling og julemiddag.
"Folkelig og levende formidling", mener juryen som tildeler Gyri Teien Haugland ved Institutt for biologi årets hjernekraftpris.
Studenter og ansatte kan se fram til bedre fasiliteter når store rehabiliteringsprosjekter fullføres neste år.
Får optimaliseringsmidler for kommersiell utvikling av potensielle medikamenter mot Kols
Han har stått på for faget, UiB, ansatte og studenter gjennom flere tiår, men nå venter nye utfordringer for Rein Aasland.
Meir forskingsformidling frå naturvitskap når Jens Helleland Ådnanes flytter frå Kommunikasjonsavdelinga til MatNat-fakultetet.
Norske og kinesiske bio-studenter samarbeider for å undersøke klimaendringer. Det gir ny kunnskap - og mange nye masteroppgaver.
14 forskningsprosjekter under MatNat-fakultetet og Uni Research får støtte fra Forskningsrådet.