Institutt for biovitenskap (BIO)

Nyhetsarkiv for Institutt for biovitenskap (BIO)

Selvrensende beskyttelsesdrakter og masker med bedre filtreringsegenskaper enn flytende kull gir i dag. Materialer basert på såkalte metall-organiske rammeverk (MOF) gir nye muligheter til å beskytte oss mot farlige kjemikalier.
Regjeringen har fått sterk kritikk fra Riksrevisjonen for at Norge fremdeles mangler en helhetlig og tverrsektoriell tilnærming, ikke har utarbeidet nasjonale indikatorer og mangler ambisjoner nesten fem år etter bærekraftsmålene ble vedtatt. Nikolai Astrup spurte om innspill til handlingsplanen og jeg spilte inn følgende:
Regjeringen har fått sterk kritikk fra Riksrevisjonen for at Norge fremdeles mangler en helhetlig og tverrsektoriell tilnærming, ikke har utarbeidet nasjonale indikatorer, og mangler ambisjoner nesten fem år etter bærekraftsmålene ble vedtatt av FN. Nikolai Astrup spurte om innspill til handlingsplanen; Inger Elisabeth Måren ga svar.