Institutt for informatikk

Nyhetsarkiv for Institutt for informatikk

Laget Rule 110 fra UiB kom på en hederlig 19. plass under den nordeuropeiske finalen i programmering forrige helg.
Dataverdenens stjerner som Don Sannella og Bjarne Stroustrup (bildet) er på Bergensbesøk denne uken i forbindelse med åpningen av Bergen laboratorium for språkdesign (BLDL) ved Institutt for informatikk, Universitetet i Bergen.
Institutt for informatikk inviterte elever fra videregående skoler til fagdag. Gullet i den avsluttende programmeringskonkurransen gikk til et lag fra Fana og Garnes, sølvet til Knarvik og Akademiet, og bronsen til Tertnes og Olsvikåsen.
Valentin David disputerer fredag 6. november 2009 for PhD-graden ved Universitetet i Bergen med avhandlingen: «Language Constructs for C++-like languages – Tools and extensions».
Anya Helene Bagge disputerer tirsdag 3. november 2009 for PhD graden ved Universitetet i Bergen med avhandlingen: «Constructs & Concepts – Language Design for Reliability and Flexibility».