Home
Employee Pages

Warning message

There has not been added a translated version of this content. You can either try searching or go to the "area" home page to see if you can find the information there

Maler og huskelister

Sjekkliste for planlegging av et arrangement.

Main content

Ting å tenke på i forkant:

  • Hvem har fått ansvar for programmet?

  • Skal det opprettes egen programkomité?

  • Hvem bestemmer? Dvs: Hvem skal vi spørre når en avgjørelse må tas?

  • Hvem har fått ansvar for å være sekretariat ansvarlig?

  • Vurdere å bruke studenter som frivillige

  • Hvilke samarbeidspartnere er med? eksterne, interne?

  • Skal man bruke eksterne arrangører/eventbyrå til avvikling?

    Hvis det er en stor konferanse og kostnadene til eventbyrå overskrider 100 000 må pristtilbud innhentes fra minst 3 aktører (anbudskonkurranse). Her må innkjøpsavdeling kontaktes.

  • Dato: Sjekk om det er konkurrerende arrangementer samme dag(er) både ved UiB og ev. eksternt. Sjekk skoleruter og ferier/helligdager.  

  • Tidspunkt: Når kan tilreisende deltakere kan være framme på konferansestedet? 

  • Sted: UiB eller eksternt? Vær ute i god tid!
  • Størrelse: Er det et stort arrangement som krever støtte fra Eiendomsavdelingens Driftseksjon? Ta kontakt god tid i forveien. 
  • Påmeldingsfrist

  • Konferanseavgift:

    Settes ofte etter budsjettet er laget.

    Skal konferanseavgiften dekke hele eller deler av arrangementet? 

    Skal noen ha redusert konferanseavgift (studenter/ph.d./deltagere fra lavkostland?).

    Bruk av Early bird? (Billigere jo tidligere du melder deg på)

  • Bevertning 

  • Gave og/eller honorar til innledere: 

    Hvis foredragsholdere er på reise bør gaven være lett.

    Se også Regler om gaver og andre fordeler for ansatte ved UiB.

  • Reiseutgifter 

  • Transport/logistikk: Skal konferansen være i sentrum eller utenfor.

    Trenger foredragsholdere transport eller bli hentet på flyplassen?  

  • Kulturinnslag:

    Kunsteriske/musikalske innslag må vurderes, og bør stå i stil med konferanseprofilen.

    Hør om Griegakademiet har studenter, UiB har også diverse kor.  

 

Oppgaver som må fordeles:

  • Budsjett og økonomi

  • Fremdrift og planlegging

  • Signaturrett ved avtaler (Sjekk med seksjonssjef hvem som har signaturrett på avtaler, bestillinger på din enhet)

  • Kontakt seksjonssjef for tildeling av prosjekt- og analysenummer.

    (må brukes på alle bestillinger, faktura etc.)

  • Kommunikasjon og informasjon - internt og eksternt.

  • Konferansier

  • Produsent/teknisk ansvarlig/kontaktperson mot Driftseksjonen (hvem er ansvarlig for gjennomføringen på selve konferansedagen)
     

I etterkant:

  • Takk og feiring

  • Rapportering

  • Evaluering

  • Dokumentasjon

  • Kursbekreftelse

  • Publisering

  • Økonomi - Regnskap