UiB Bærekraft
Arrangement

UiB på Varmere Våtere Villere

13.-15- mars er det duket for klimafestivalen Varmere Våtere Villere i Bergen sentrum. Universitetet i Bergen sine fagmiljøer er representert på en rekke programposter. Se oversikten her.

Klimafestivalen VVV 2023
13-15. mars er det klart for klimafestival med foredrag, samtaler, debatter, filmvisninger, workshops, forfattersamtaler, kunstutstillinger og konserter i Bergen sentrum. Bildet er fra fjorårets festival og konserten med bandet 9 grader nord.
Øystein Haara

På programmet under Varmere Våtere Villere finner du foredrag, samtaler, debatter, filmvisninger, live show, workshops, forfattersamtaler, kunstutstillinger og konserter. Festivalen arrangeres over flere dager på ulike lokasjoner i Bergen, med både dagtids- og kveldstidsprogram.

Fredag ettermiddag arrangeres også et gratis studentarrangement på Kulturhuset i Bergen som del av festivalen. Arrangementet er støttet av Klimafondet ved UiB.

Gjennom disse dagene bidrar UiB og Bjerknessenteret sine fagmiljøer på en rekke arrangementer. Gjennom de tre dagene festivalen varer, kan du få med deg våre forskere på disse programpostene (endringer i programmet kan forekomme):

Fredag

• Kl. 17-19: Klimavorspiel for studenter. Studenter og stipendiater ønskes velkommen til et arrangement med et spennende program, kviss, god mat og overraskelseskonsert. Arrangementet er støttet av Klimafondet ved UiB.
  • Kl. 17-18: Varmt, vått og vilt. Tre korte foredrag om den varmere, våtere og villere klimasituasjonen i verden i dag. Med blant andre: Rektor ved UiB, Margareth Hagen (innleder), Lea Svendsen, førsteamanuensis ved UiB og Bjerknessenteret.
  • Kl. 19-20: Havbunnens mineraler og hemmeligheter. Med blant andre: Rolf Birger Pedersen, Senter for dyphavsforskning ved UiB.