Universitetsmuseet i Bergen

Nyhetsarkiv for Universitetsmuseet i Bergen

I år ble det for første gang invitert til eksamen for nyttevekstkyndige i Bergen. Eksamen fant sted i Blondehuset i Arboretet. Alle tre hagene, både Arboretet, Musehagen og Bergen botaniske hage bidro med planter til eksamensbordet.
Ledig stilling som førsteamanuensis i systematikk innan eit av felta fykologi, lichenologi, bryologi eller mykologi. We are currently recruiting an Associate professor specialized in the systematics of algae, lichens, mosses or fungi.
Globale samfunnsutfordringer har avsatt midler til stimulering av faglig tverrfakultært samarbeid i 2023 - søknadsfrist 2. oktober 2023
Etter flere tilfeller av brann ved uvettig bruk av engangsgrill i Grønevika og Sandholna badeplasser har Bergen kommune nå lagt ned forbud mot bruk av engangsgrill her. Det er satt opp fellesgrill i Grønevika og ved hytta/nøstet i Sandholna som det er lov å bruke.