Klinisk institutt 1

Nyhetsarkiv for Klinisk institutt 1

5 of CCBIO's Principal Investigators received recently 9 million NOK in total from the Norwegian Cancer Society.
5 av CCBIOs forskergruppeledere mottok nylig tilsammen 9 millioner i støtte fra Kreftforeningen.
Forskningsprogrammet TRANSCAN (European Research Area Network on Translational Cancer Research) har nettopp offentliggjort sine tildelinger.
Anne Berit Guttormsen frå K1 og Brit Sjøbø fra Haukeland Universitetssjukehus har saman med nordiske kollegaer publisert ein artikkel i det førande legevitskapelege tidsskriftet The New England Journal of Medicine som visar at blodtransfusjonar kan halverast hos pasientar med blodforgiftning.
Den anerkjente kreftforskeren og "vitenskapskjendisen" Zena Werb besøkte Bergen denne uken etter invitasjon fra Marion og Donald Gullberg, og foreleste på det kombinerte BBB & CCBIO-seminaret 2. oktober 2014.