Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

Hvordan kan forskningen din bidra til å løse globale utfordringer? Hvordan utvikler, driver og formidler du forskning for å stimulere til sosial endring?
UiB-professorene Eamon O’Kane fra Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) og Scott Rettberg fra Det humanistiske fakultetet (HF) står bak utstillingen Hyperobjects, som vises ved Berkeley, University of California frem til 7. november 2019.
Rektor ved UiB, Dag Rune Olsen kom til KMD for å snakke om bærekraft. Han blei møtt av ei bølgje av fagleg og personleg engasjement for klimakatastrofen vi står midt oppe i. - Det er sannsynleg at UiB snart vil erklære klimakrise, sa Dag Rune Olsen etter møtet.
TVEPS-studentene fikk god respons, - og BT på besøk, da de hadde «timen om kroppen» i barnehage.
Vi har spurt, og toppene ved universitet og høyskole har svart.
The Department of Design at the Faculty of Fine Art, Music and Design (KMD), University of Bergen, recently hosted a Master Class in Body-conscious Design from Berkeley- Professor Galen Cranz.
11th SAR International Conference on Artistic Research 2020 er avlyst på grunn av det pågående koronavirusutbruddet.