Hjem
Universitetsmuseet i Bergen
Medie og kommunikasjon

Medie og kommunikasjon

Formidlingsavdelingen har overordnet ansvar for å tilrettelegge for intern og ekstern informasjon ved Universitetsmuseet i Bergen. Avdelingen har bred kompetanse innen feltet.

Solberg på museet
Foto/ill.:
Camilla Ahamath, UiB

 Folk vil ha relevant innhold 

Avdelingen har kompetanse innen strategisk kommunikasjon, operativ kommunikasjon, rådgiving, journalistikk, mediehåndtering, sosiale medier, video, foto, design, web, samfunnskontakt m.m.

INNHOLD - Folk vil ha relevant innhold. Vi kan bistå med å råd og veiledning til å lage innhold til egne kanaler. Vi ved Formidlingsavdelingen kan hjelpe til med å utvikle nyttig, spennende og riktig innhold til den målgruppen dere ønsker å nå. Formidlingsavdelingen kan også bistå med hjelp og støtte når du skal lage ny nettside, Facebookside, FB-gruppe, Instagramkonto o.l. Vi kan også hjelpe til med å lage innhold, men da trenger vi gjerne ca. tre uker på oss til å kunne levere.

SOSIALE MEDIER - Sosiale medier er en verden med muligheter. La Fromidlingsavdelingen hjelpe deg til å ta dem i bruk på en god måte. Vi kan hjelpe deg til å ta riktig medie i bruk og hjelpe deg med å lykkes. Formidlingsavdelingen kan hjelpe deg med å utvikle kanalstrategier, redaksjonsplaner, målinger, analyser, målgrupper og kampanjer i sosiale medier som skaper engasjement og spredning.

OMTALE - Universitetsmuseet i bergen fortjener ofte omtale. Formidlingsavdelingen kan bistå med dette. Avelingen har journalistisk erfaring og kan bistå med tekster og medieinnsalg.  

WEB - Formidlingsavdelingen har superbrukere på web. Vi kan hjelpe med å strukturere nettsiden og levere innhold. 

Kontakt avdelingsleder Kari Årrestad ved formidlingsavdelingen eller ta direkte kontakt med en på avdelingen. Vi koordinerer internt.