UiB Bærekraft

Nyhetsarkiv for UiB Bærekraft

På bryggekanten i enden av «Plastgaten» fortalte tre unge forskere engasjert om deres arbeid med plast og mikroplast. Om du gikk glipp av arrangementet, kan du lese om det her.
Forskerne på UiB fortsetter å bidra med verdensledende forsking på ammoniakk, hydrogen og havvind.
Stortingets energi- og miljøkomité peker på Bergen som kunnskapssenter for flytende havvind.
De nåværende bærekraftspilotene trer av i slutten av juni, og har i den sammenheng utarbeidet en årsrapport med oversikt over hva de har jobbet med for å løfte bærekraftssatsingen ved Universitetet i Bergen. Rapporten kan man finne ved å trykke på lenken under. Ta en kikk!
Fredag 3. juni inviterte rektoratet til innspillsmøte for ny UiB-strategi i Egget på Studentsenteret. Denne gangen var tema for møtet bærekraft. – Jeg er veldig glad for den brede deltakelsen under møtet i dag, med mange aktive både ansatte og studenter i publikum, sa rektor Margareth Hagen.
Regjeringen ønsker å satse stort på havvind og kunnskapsgrunnlaget trengs å videreutvikles for å svare på denne satsingen.